Regulamin sklepu internetowego saumi.pl
1. Postanowienia ogólne
1.1 Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem saumi.pl oraz jego rozwinięciami (dalej: „Sklep”).
1.2 Właścicielem i administratorem Sklepu jest In.agency Mateusz Wróbel, z siedzibą w Oławie, ul. Małodworcowa 8, 55-200 Oława NIP: 9121848886, REGON: 367439361, BDO: 000642366 (dalej: „Sprzedawca”).
1.3 Kontakt ze Sklepem Internetowym jest możliwy:
a) pod adresem adres e-mail: sklep@saumi.pl;
b) pod numerem telefonu: + 48 500 036 236 (w godzinach: od 8:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy);
c) z wykorzystaniem adresu do korespondencji: Saumi ul. Żeromskiego 3/1.2 55-200 Oława;
d) za pomocą innego formularza kontaktowego dostępnego w Sklepie.
1.4 Definicje:
- Klient – osoba fizyczna; albo działająca przez osobę umocowaną osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zawarła lub zamierza złożyć Zamówienie w Sklepie.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Towar – produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie przez Sprzedawcę.
- Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Akcji Promocyjnej obowiązującej w danym czasie w Sklepie Internetowym stanowią inaczej.
- Konto Klienta – Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Sklepu Internetowego. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie Internetowym. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę.
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
- Blog – Usługa elektroniczna, internetowy blog dostępny w Sklepie Internetowym i prowadzony przez Usługodawcę dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.
- Newsletter – Usługa Elektroniczna, która umożliwia wszystkim zapisanym do niej osobom otrzymywanie od Sprzedawcy cyklicznych informacji na temat Sklepu Internetowego, w szczególności o Produktach, bieżącej działalności, akcjach marketingowych i Akcjach Promocyjnych, na podany przez Użytkownika adres e-mail, za jego wyraźną zgodą.
- Akcja promocyjna – szczególne warunki sprzedaży Produktów lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak na przykład obniżenie Ceny za Produkt lub Zestaw Promocyjny, czy też obniżenie / brak kosztów Wysyłki. Szczegóły Akcji Promocyjnej reguluje Regulamin Akcji Promocyjnej, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Sklepu Internetowego. W przypadku obowiązywania Akcji Promocyjnej, przepisy Regulaminu Akcji Promocyjnej mają pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
1.5 Regulamin obowiązuje wszystkich Klientów korzystających ze Sklepu.
1.6 Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Sklepu Internetowego (np. założenie Konta Klienta, czy dokonanie zakupu).
1.7 Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie Internetowym w sposób umożliwiający:
a) zapoznanie się z jego treścią;
b) utrwalanie jego treści w poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym;
c) zapoznanie się z jego obecnie obowiązującą wersją, jak i poprzednimi.
1.8 Sprzedawca świadczy nieodpłatnie, za pośrednictwem Sklepu poniższe Usługi Elektroniczne na rzecz odwiedzających stronę oraz Klientów:
a) Newsletter;
b) Blog;
c) Formularz kontaktowy;
d) Konto klienta i jego prowadzenie, w przypadku rejestracji;
e) Umożliwienie Klientom składanie Zamówień;
f) Umożliwienie dodawania opinii;
1.9 Warunki zapisu do Newslettera
1.9.1 Subskrybentem Newslettera może zostać każda osoba fizyczna, która:
a) ukończyła 16 lat;
b) posiada aktywny adres e-mail;
c) zapoznała się z treścią niniejszego regulaminu i wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji usługi Newsletter.
1.9.2 Zapis do Newslettera następuje poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu dostępnego na stronie domeny.
1.10 Sklep oferuje szeroki asortyment towarów, w tym akcesoria i tekstylia dedykowane do używania w saunie.
1.11 Klienci mają prawo do korzystania ze sklepu internetowego i dokonywania zakupów, zgodnie z przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.
1.12 Powyższe drogi komunikacji są punktem kontaktowym dla odbiorców usług w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
1.13 Sprzedawca ustanawia punkt kontaktowy dla organów państwowych oraz Unii Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych na potrzeby stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (dalej: DSA) pod adresem mailowym: kontakt@saumi.pl. Językiem właściwym do kontaktu jest język polski i angielski.
2. Rejestracja, logowanie, zamówienia, płatność i dostawa
2.1 Rejestracja i logowanie
a) Aby dokonać zakupu w Sklepie, Klient może założyć konto lub złożyć zamówienie bez rejestracji;
b) W celu rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając wymagane dane oraz akceptując regulamin;
c) Logowanie odbywa się przy użyciu adresu e-mail i hasła podanych podczas rejestracji.
2.2 Składanie zamówień
a) Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu;
b) Aby złożyć zamówienie, należy wybrać towar, dodać go do koszyka (jeśli jest dostępny), wybrać sposób dostawy, wybrać sposób płatności, wprowadzić dane do wysyłki, złożyć zamówienie przy użyciu przycisku “Kupuję i płacę”.
2.3. Sposoby płatności
a) Ceny wszystkich towarów są podane w PLN, są cenami brutto i zawierają podatek VAT;
b) Sklep udostępnia Klientowi następujące metody płatności poprzez zaufanych pośredników płatności:
- płatność elektroniczna (PayU, Apple Pay i PayPal)
- płatność kartą płatniczą
- płatność przelewem tradycyjnym
c) Płatność powinna zostać dokonana w ciągu 7 dni od złożenia zamówienia, chyba że wybrano płatność przy odbiorze;
d) Jeśli Klient wybierze płatność on-line, w celu opłacenia złożonego zamówienia zostanie przekierowany do strony pośrednika płatności. Od chwili przekierowania, pośrednik płatności jest Administratorem jego danych osobowych. Po dokonaniu płatności Klient otrzyma e-mailowe potwierdzenie pomyślnej realizacji płatności bezpośrednio od pośrednika płatności;
e) W przypadku nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, Sklep może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o płatności i porzuconym koszyku, w tym wysyłając wiadomość e-mail (mail transakcyjny). Nieuiszczenie płatności w ciągu 2 dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 2-dniowym terminie spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia oferty. Klient może również anulować Zamówienie po dokonaniu płatności, do momentu otrzymania wiadomości o wysłaniu Zamówienia bez ponoszenia konsekwencji, kontaktując się ze Sklepem, co nie narusza jego prawa do odstąpienia od umowy.
2.4. Dostawa
a) Dostawa realizowana jest wyłącznie na terenie Polski;
b) Produkty dostarczamy za pośrednictwem firm kurierskich InPost i DHL;
c) Termin dostawy wszystkich produktów wynosi od 1 do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania płatności lub złożenia zamówienia z opcją płatności przy odbiorze. Jeśli termin dostawy produktu będzie dłuższy, przybliżony czas dostawy podany będzie w opisie tego produktu w Sklepie;
d) Koszty dostawy dla każdego Zamówienia wynoszą 0 zł.
2.5. Warunki składania Zamówienia
a) Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę do Użytkowników, w tym Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu cywilnego;
b) Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
2.6. Opinie klientów zamieszczone w Sklepie
a) Wszystkie opinie Klientów na temat zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym są weryfikowane. Sklep Internetowy pozyskuje opinie wyłącznie od osób, które rzeczywiście dokonały zakupu.
b) Klient po odebraniu zamówionych Produktów może zostać poproszony o dobrowolne dodanie opinii na temat zakupionego Produktu.
c) Opinię na temat Produktów Klient może dodać za pośrednictwem formularza opinii dostępnego na karcie produktu zamieszczonego w Sklepie internetowym.
d) Wypełniając formularz opinii, Klient wyraża zgodę na opublikowanie zawartych w nim subiektywnych treści o nabytym Produkcie oraz udostępnienie danych osobowych w zakresie niezbędnym do zamieszczenia opinii. W zależności od przyjętego mechanizmu wystawiania opinii Klient może zostać poproszony o wystawienie komentarza, czy zaznaczenia skali zadowolenia lub niezadowolenia z Produktu.
e) Opinie zamieszczone w Sklepie Internetowym nie są w żaden sposób sponsorowane, a ich treść nie ma wpływu na warunki przyszłych umów zawieranych ze Sprzedawcą.
f) Sklep Internetowy zamieszcza wszystkie opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, o ile ich treść nie narusza przepisów Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa.
- Opinie zamieszczane w Sklepie Internetowym podlegają weryfikacji pod kątem sporządzania ich przez Klientów, którzy rzeczywiście dokonali zakupu Produktu. Ww. weryfikacji przeprowadzana jest poprzez porównanie danych Klientów dokonujących zakupu opiniowanych produktów z danymi osób zamieszczających opinię.
- W przypadku zamieszczania opinii na Stronie Internetowej na Karcie Produktowej Klient ma obowiązek podać adres e-mai powiązany z Zamówieniem opiniowanego Produktu w celu weryfikacji jego opinii z konkretnym Zamówieniem.
2.7. Kody rabatowe i programy lojalnościowe
- Kody rabatowe:
a) Sklep Saumi.pl może oferować kody rabatowe uprawniające do zniżek na zakupy;
b) Kody rabatowe mają określony termin ważności i warunki użycia, które są podawane wraz z kodem;
c) Aby skorzystać z kodu rabatowego, należy wpisać go w odpowiednim polu podczas składania zamówienia;
d) Kody rabatowe nie podlegają wymianie na gotówkę i nie łączą się z innymi promocjami, chyba że w warunkach promocji określono inaczej;
e) Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany warunków lub anulowania kodów rabatowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zamówienia złożone przed taką zmianą lub anulowaniem. - Postanowienia ogólne:
a) Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany zasad przyznawania i wykorzystywania kodów rabatowych oraz funkcjonowania programu lojalnościowego;
b) O wszelkich zmianach klienci będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem za pośrednictwem strony internetowej sklepu lub drogą e-mailową;
c) W przypadku podejrzenia nadużycia systemu kodów rabatowych lub programu lojalnościowego, sklep ma prawo do anulowania przyznanych korzyści i wykluczenia klienta z udziału w promocjach.
d) Reklamacje dotyczące kodów rabatowych lub programu lojalnościowego należy zgłaszać na adres e-mail: kontakt@saumi.pl w terminie 14 dni od daty wystąpienia problemu. - Akcje promocyjne:
a) Sklep może organizować okresowe akcje promocyjne, których zasady będą określone w odrębnych regulaminach.
b) W przypadku rozbieżności pomiędzy niniejszym regulaminem a regulaminem akcji promocyjnej, pierwszeństwo mają zapisy regulaminu akcji promocyjnej.
3. Reklamacje, zwroty i wymiana
3.1 Reklamacje:
a) Klient ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodności Towaru z umową;
b) Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad oraz zgodny z zawarta Umową Sprzedaży. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową w zakresie określonym w art. 43b ust. 2 lub 3 Ustawy o prawach konsumenta, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży wyraźnie i odrębnie zaakceptował jego cechy;
c) Klient, który jest Przedsiębiorcą – Klient ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tym zakresie przepisów, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne Produktów ogranicza się do kwoty, jaką Przedsiębiorca-Klient zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego Produktu / usługi;
d) Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową, w szczególności obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad oraz zgodny z zawarta Umową Sprzedaży;
e) Reklamację należy złożyć na piśmie lub drogą elektroniczną, korzystając z Formularza Reklamacyjnego.
d) Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania;
f) Koszt wysyłki zwracanego towaru, jeśli reklamacja powstała z winy Sprzedawcy, ponosi Sprzedawca, w przeciwnym wypadku Klient;
g) Zwrot kosztów nastąpi tą samą metodą płatności, którą użył Klient przy zakupie, w ciągu 14 dni od otrzymania przez nas zwróconego produktu.
3.2 Zwroty:
a) Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 30 dni od daty otrzymania Towaru
b) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o tej decyzji w formie wysłanego jednoznacznego oświadczenia link do formularza – listownie, mailowo, więcej informacji na stronie Dostawa i zwroty;
c) Koszty wysyłki zwrotnej z powodu odstąpienia bez podania przyczyny ponosi Klient. Zwracany produkt należy odesłać jak najszybciej, w ciągu 14 dni od zgłoszenia zwrotu;
d) Zwrot kosztów nastąpi tą samą metodą płatności, którą użył Klient przy zakupie, w ciągu 14 dni od otrzymania przez nas zwróconego produktu.
3.3 Wymiana:
a) Klient może wymienić Towar na inny w ciągu 30 dni od daty zakupu, pod warunkiem, że Towar nie był używany i jest w oryginalnym opakowaniu;
b) Koszty wysyłki związane z wymianą ponosi Klient;
4. Ochrona danych osobowych
4.1 Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
4.2 Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celu realizacji zamówień, obsługi reklamacji oraz w celach marketingowych, jeśli Klient wyraził na to zgodę.
4.3 Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
4.4 Dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z obowiązującym prawem polityką prywatności Sprzedawcy. Politykę prywatności znajduje się w załączniku do tego regulaminu. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.
4.5 Sklep wykorzystuje pliki cookies. Informacje o rodzajach i celach wykorzystania plików cookies znajdują się w Polityce Cookies dostępnej w Polityce Prywatności.
5. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
5.1 Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
5.2 Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży.
5.3 Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.
5.4 Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem, a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
5.5 W sprawach dotyczących Produktów Ubezpieczeniowych i Produktów Ratalnych Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Rzecznika Finansowego, przy czym dodatkowe informacje dotyczące pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami, udostępnione są w odpowiednich wzorcach umownych w szczególności Regulaminie Banku i Warunkach Ubezpieczenia.
5.6 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.6.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące niniejszego regulaminu, prosimy o kontakt na adres e-mail: kontakt@saumi.pl
6. Prawa własności intelektualnej
6.1 Wszelkie prawa własności intelektualnej do treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, w tym do elementów graficznych, logotypów, zdjęć, tekstów, opisów produktów oraz układu i kompozycji tych elementów (tzw. layout), a także do oprogramowania Sklepu Internetowego należą do Sprzedawcy lub podmiotów, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
6.2 Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub inne wykorzystywanie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego bez uprzedniej zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie.
6.3 Korzystanie z treści umieszczonych w Sklepie Internetowym jest dozwolone wyłącznie na użytek osobisty Klienta. Wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.
6.4 Nazwy produktów, ich opisy oraz zdjęcia prezentowane w Sklepie Internetowym mogą być chronione prawami autorskimi lub innymi prawami własności intelektualnej przysługującymi Sprzedawcy lub podmiotom trzecim. Ich wykorzystywanie bez zgody Sprzedawcy lub uprawnionych podmiotów trzecich jest zabronione.
6.5 Klient, umieszczając w Sklepie Internetowym jakiekolwiek treści (np. opinie o produktach), udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie i publikowanie tych treści bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, w celach związanych z działalnością Sklepu Internetowego.
6.6 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderowania i usuwania treści umieszczanych przez Klientów, jeśli naruszają one prawa własności intelektualnej osób trzecich, przepisy prawa lub postanowienia niniejszego Regulaminu.
7. Postanowienia końcowe
7.1 Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Regulaminie. Zmiany w Regulaminie obowiązują od momentu ich publikacji na stronie sklepu.
7.2 W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy polskiego prawa.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2024 r.